Honeymoonfase - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Miek Borger - WaarBenJij.nu Honeymoonfase - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Miek Borger - WaarBenJij.nu

Honeymoonfase

Blijf op de hoogte en volg Miek

25 April 2017 | Zweden, Jönköping

Hej hej!
Het is alweer een aantal weken geleden dat ik een blog heb geschreven, ik denk dat het niet helemaal mijn ding is. Maar om jullie toch enigszins op de hoogte te houden een korte samenvatting van de afgelopen weken.
Ik heb tot nu toe eigenlijk vrij veel in de honeymoonfase gezeten met mijn exchange. In deze fase is alles mooi en leuk aan het land waar je op dat moment verblijft, nouja behalve het weer dan hier in Zweden. Ik heb nog niet echt in de hostility fase gezeten, dit houdt in dat je niet zo lekker in je vel zit op een gegeven moment en dat je thuis gaat missen. Het enige moment waarop ik dit een klein beetje had was toen ik 4 daagjes terugkwam in Nederland. Het opnieuw afscheid nemen was toch best een naar moment, maar verder waren het een paar heerlijke dagen in Nederland.

ik heb helaas nog niet heel veel gereisd hier in Zweden, maar op de planning staan alleen Göteborg en Stockholm, dan ben ik tevreden. In de aankomende weken moet ik ook zeker Rik, mijn broer, nog even opzoeken, hij is mij ook al komen bezoeken in Jönköping. We kwamen er toen wel achter dat er vrij weinig te doen is hier in dit mooie stadje, zeker als het paasweekend is haha. Maar desondanks toch een aantal erg mooie plekken mogen zien in Jönköping.

Qua vakken doe ik het nog steeds rustig aan hier in Zweden, op het moment volg ik alleen het vak Zweeds 2 wat betekent dat ik 4 uur per week les heb. Deze lessen zijn wel erg interactief en er wordt veel Zweeds gesproken. De manier van lesgeven kan ik vrij goed vergelijken met de lessen die ik krijg op de pabo. Het andere vak (sustainability) was meer gericht op de leerkracht vertelt en de klas luistert, dit sprak mij minder aan. En ik had op dat punt iets meer verwacht van het onderwijs in Zweden.
Verder probeer ik in contact te komen met een Zweedse basisschool om een keer te komen kijken, want dat spreekt mij het meest aan. Dit is echter wel vrij lastig om te regelen, want er zijn nergens e-mailadressen te vinden.

Tot slot natuurlijk de feestjes, ja dit zijn er elke week nog steeds minimaal twee! Aankomende week heb ik er 4 op het programma staan waaronder natuurlijk koningsdag en het Zweedse feest Valborg. Laten we hopen op mooi weer, want de zomer mag van mij nu wel komen.

Ohja het maken van foto's is iets wat ik altijd vergeet, er zullen dus helaas niet veel foto's te zien zijn.


Hej då!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Miek

Aankomende 5 maanden zit ik voor mijn minor internationalisering in Jönköping, Zweden. Ik zal ongeveer elke twee weken een update plaatsen van mij ervaringen hier.

Actief sinds 22 Jan. 2017
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 5142

Voorgaande reizen:

22 Januari 2017 - 31 December 2017

Zweden

Landen bezocht: