Veel gezelligheid met een vleugje chaos - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Miek Borger - WaarBenJij.nu Veel gezelligheid met een vleugje chaos - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Miek Borger - WaarBenJij.nu

Veel gezelligheid met een vleugje chaos

Blijf op de hoogte en volg Miek

19 Februari 2017 | Zweden, Jönköping

Hej hej,

Het is ondertussen alweer meer dan een maand dat ik in Zweden woon! En ik heb het ongelooflijk naar mijn zin hier met alle lieve en leuke mensen die ik hier ontmoet. Het leven is hier tot nu toe één groot feest en ik volg op het moment maar 1 vak! Helaas zal ik over 1 week nog een vak gaan volgen, maar hier heb ik stiekem ook best wel zin in!
Maar wat voer ik dan eigenlijk uit als ik maar 5 uur les per week heb... Nou dat zal ik je vertellen :)
Twee weken terug (ik heb geen benul van tijd) heb ik samen met Lisa deelgenomen aan Game of Hike, dit is een avond waarbij je gewoon ouderwets bordspelletjes aan het spelen bent (goede plek om Zweedse studenten te ontmoeten). Vlak daarna ben ik op een korte roadtrip geweest met 4 huisgenoten, Uppsala, Mora en Örebro hebben we toen bezocht. Eindelijk echt sneeuw gezien en over een bevroren meer gelopen in Mora. En koud dat het was!

Weetje: In het weekend sluit bijna elke winkel om 3 uur 's middags!

Daarnaast was ik elke woensdag in AKA te vinden en op de twee huisfeesten die werden gegeven in afgelopen periode. Helaas was er na beide huisfeesten sprake van chaos, maar dat heb ik tot nu toe nog gewoon overleefd.
Ook probeer ik elke week twee keer mee te trainen met JUSA (sport association), het gemixte futsal bevalt me erg goed (Ik moet de vrouwenvoetbal nog uit proberen) en ook het badmintonnen is een echte aanrader.

Oh en niet om jullie jaloers te maken, maar vanaf aankomende woensdag zit ik in Fins Lapland, om hopelijk het Noorderlicht met eigen ogen te kunnen zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Miek

Aankomende 5 maanden zit ik voor mijn minor internationalisering in Jönköping, Zweden. Ik zal ongeveer elke twee weken een update plaatsen van mij ervaringen hier.

Actief sinds 22 Jan. 2017
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 5146

Voorgaande reizen:

22 Januari 2017 - 31 December 2017

Zweden

Landen bezocht: